czwartek, 24 lipca 2014

"Ronaldo. Obsesja doskonałości" Luca Caioli.

Witam!
Zapraszam na recenzję pierwszej biografii na blogu. Dodatkowo był to pierwszy e-book, który przeczytałam :)




Autor: Luca Caioli.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Sine Qua Non.
Strony: 304 (256 e-book)

Gdy młody, dobrze rokujący Portugalczyk pojawił się w Manchesterze United w 2003 roku, sir Alex Ferguson bez wahania ubrał go w koszulkę z numerem 7, którą kiedyś dumnie nosiły takie gwiazdy jak George Best, Eric Cantona czy David Beckham. Oczekiwania były ogromne, a Ronaldo nie rozczarował. Jako pierwszy piłkarz Premier League zdobył w 2008 roku tytuł Piłkarza Roku FIFA.
W czasie prezentacji na Estadio Santiago Bernabéu 80 tysięcy kibiców przyszło oglądać swojego nowego idola. Od czasu słynnego transferu za 96 milionów euro do Realu Madryt, trwa jego dobra passa w zdobywaniu goli, która sprawia, że rywalizacja między nim a Leo Messim z FC Barcelona staje się jeszcze bardziej zaciekła. Król strzelców Primera División już teraz na stałe zapisał się złotymi zgłoskami w historii piłki nożnej.

Luca Caioli w swojej książce opisuje historię Ronaldo nie tylko z perspektywy boiska, ale – jak nikt wcześniej – dociera do sekretów życia prywatnego, co w przypadku tak rozpoznawalnego piłkarza­‑celebryty nie jest sprawą łatwą. Zapraszamy w wyjątkową podróż, zaczynającą się na małych boiskach podwórkowych, a kończącą w blasku reflektorów największych stadionów świata, gdzie prowadzi tylko jedna droga: ciężka praca i obsesyjne dążenie do doskonałości.

Polskie wydanie Ronaldo. Obsesja doskonałości, wzbogacone niepowtarzalnym wstępem napisanym przez Jerzego Dudka, jest światową premierą pełnej wersji książki. Dla fanów CR7 – pozycja obowiązkowa.

Moja pierwsza biografia, pierwszy e-book, pierwsza tak wyjątkowa książka. Zawsze będę dobrze wspominać to dzieło. Kiedy zaczynałam czytać, trochę zniechęcona tym, że nie jest to normalna książka, a e-book, trochę nie mogłam się połapać. Na początku umieszczone były wypowiedzi ludzi ze świata sportu, którzy mieli styczność z CR7. Spodobał mi się ten wstęp i szybko przeszłam do rozdziałów. Te oczywiście były napisane na wysokim poziomie, a informacje, których dowiedziałam się, czytając wywarły na mnie różne emocje. Często przerywałam czytanie, by śmiać się z wypowiedzi piłkarza, czy tego co robił w młodości. Jego historia została przedstawiona idealnie, czytało mi się przyjemnie. Nie zwracałam uwagi na to, iż nie była to zwykła książka, bo treść zupełnie odwracała od tego moją uwagę.
Szczególnie spodobało mi się porównanie Cristiano z Messim, gwiazdą, z którą ciągle rywalizuje o miano najlepszego piłkarza świata. Idealnie zestawione osiągnięcia i cele, często tak bardzo podobne, a osobowości zupełnie inne.
Biografia jest napisana w taki sposób, że nawet jeśli dobrze zna się jej bohatera, poznaje się go od początku, od zupełnie innej strony. Czytasz i choć wiesz jaki przebieg kariery miał miejsce, biografia zaskakuje cię zupełnie nowymi informacjami. Od początku do końca nie mogłam się oderwać, ciekawa kolejnych informacji o życiu i karierze CR7.
Wielkim plusem było na samym końcu zestawienie celów i obsesji Cristiano, które następnie zostały pokrótce wyjaśnione. Także opinie znanych ludzi ze świata sportu nie wydawały się zbędne. Chętnie poznawałam ich uwagi i opinie, które kształtowały nowy pogląd na sylwetkę tego znanego piłkarza.
Polecam tę wspaniałą publikację fanom sportu, a szczególnie osobą, których idolem jest CR7. Ale nie tylko! Według mnie nie trzeba być kibicem Realu Madryt, czy Cristiano by móc przeczytać. Myślę, że jest to pozycja idealna dla każdego fana piłki nożnej, który chcę odkryć fenomen chłopca z Madery i odgadnąć jego mentalność wspaniałego sportowca.

Moja ocena: 5/6


_____________


UWAGA, UWAGA!
Już jutro mój blog LET'S READ BOOKS! będzie miał małą rocznicę swojego istnienia :) To już TRZY miesiące! W tym czasie zdobyłam zaufanie 25 obserwatorów, opublikowałam 19 postów, oglądalność wzrosła powyżej 1500 wyświetleń. Dziękuję za to wszystko i mam nadzieję, że w przyszłych miesiącach blog będzie rozkwitał i zyska jeszcze większą ilość obserwatorów, postów i wyświetleń :) Jeszcze raz z całego serca DZIĘKUJĘ :)

Do następnego :3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz