czwartek, 28 sierpnia 2014

"Egzekutor" Jesse Kellerman.

Witajcie!
Nie wiedziałam jaką recenzje napisać dziś. Ostatecznie zdecydowałam się na książkę, która jest jednym z moich urodzinowych prezentów, czyli "Egzekutor" pana Kellermana. Zapraszam! :)





Autor: Jesse Kellerman.
Wydawnictwo: Buchmann.
Strony: 350.

Joseph Geist będąc bezrobotnym filozofem nie ma nic do stracenia. W ten sposób poznaje Almę Spielman - błyskotliwą starszą kobietę, która staje się nie tylko jego pracodawczynią, ale i bratnią duszą. Po krótkim czasie Geist wprowadza się do jej pięknego domu, coraz bardziej zafascynowany sytuacją, w której niespodziewanie się znalazł. Szybko jednak sprawy przybiorą nieoczekiwany obrót, a Joseph Geist będzie musiał zmierzyć się z nowymi trudnościami. W prozie Jesse’ego Kellermana nic nie jest takie jakie się wydaje. Autor wciąga czytelnika w mroczny, niejednoznaczny świat każąc mu zmierzyć się z niewygodnymi nieraz konsekwencjami naszych życiowych wyborów.


Na "Egzekutora" wpadłam przypadkiem. Ot, kolejna okazja w Empiku. Nie wiedziałam na co się zdecydować, ale opis brzmiał bardzo obiecująco, dlatego znalazł się na mojej półce. Nie wiedziałam do końca czego się spodziewać po książce. Postanowiłam przeczytać ją podczas ReadWeek'u, a oto moja opinia. 
Jako, że głównym bohaterem jest filozofem i on sam jest także narratorem, mamy do czynienia z bardzo rozwiniętym sposobem pisania. Autor zagłębia się w umysł filozofa, który wszystko postrzega za pomocą skomplikowanych przemyśleń i jego własnych knowań. Może to trochę odstraszyć, tak jak było w moim przypadku. Przez pierwsze kilka rozdziałów jest to trochę trudne do opanowania i można się pogubić. Na dodatek Pierwsze dwa, albo trzy rozdziały nie są bardzo interesujące. Wiadomo, filozof opowiada historię swojego życia, co jest pełne jego uwag i różnych analiz. 
O ile pierwsza część książki była dla mnie męcząca, czasem nudna, druga była bez porównania świetna. Powoli zagłębiamy się w umysł człowieka, który czegoś żałuje i obawia się każdego swojego kolejnego kroku, który musi pokonać w związku z zaistniałą sytuacją. Było to dla mnie fascynujące i zaczęłam żałować, że autor od początku nie pisał tak jak w drugiej części. 
Bohaterowie według mnie byli bez zarzutów. Każdy bardzo realny. Szczególnie zainteresowałam się Almą. Ciekawa postać, a wszystko co działo się wokół niej było bardzo tajemnicze i czasem niedorzeczne. Mimo to polubiłam tę starszą panią i kibicowałam jej z całych sił. Jeśli chodzi o postać Josepha, czasem się z nim zgadzałam i mimo pierwszej części dzieła polubiłam go i przyjemnie mi było, czytając, penetrować wnętrze jego umysłu. Wątek dziewczyny filozofa był dziwny, ale znośny. Nie za słodki, nie za gorzki. Po prostu pasował jak ulał, właśnie tego potrzebował "Egzekutor"
Co do pomysłu na tę książkę, myślę, że autor spisał się dobrze (i znowu) mimo pierwszej części. Ten pomysł bardzo mi się spodobał i takie wchodzenie w umysł głównego bohatera jest dla mnie bardzo interesujące, dlatego mam nadzieję na odnalezienie kilku podobnych publikacji. 
Czy polecam? Nie mogę powiedzieć, że nie. Bo mimo wszystko warto zapoznać się z treścią dzieła Kellermana, choćby dla samej przyjemności zatopienia się w czyimś umyśle. Przez chwilę można poczuć się jak osoba, czytająca w myślach. 

Moja ocena: 4/6.


_______

Mój ulubiony cytat to jakżeby inaczej:


"To dlatego nigdy nie będę korzystał z czytnika do e-booków: rząd książek jest czymś więcej niż kompendium wiedzy. To mapa wszystkich miejscy, w których znalazł się twój umysł, grupa przyjaciół, czekająca w milczeniu, by cie pokrzepić"


A tymczasem czytam Harry'ego Poterra! :) Niesamowita seria. 
Wkrótce pojawią się recenzję takich książek jak "Delirium" czy "Więzień Labiryntu". Co do "Więźnia..." niedługo (mam nadzieję) przygarnę do siebie drugą i trzecią część trylogii! Już nie mogę się doczekać! :p Jeśli chodzi o moją niecierpliwość w stosunku do książek - ciągle zbieram na cała serię Darów Anioła. Kupię ją pewnie na Gwiazdkę. Od siebie- a co! :p Mam zamiar poprosić Mikołaja też o trylogię "Legenda" Merie Lu! Aaaa! Trzymam kciuki! :)
Dajcie znać czy wy czekacie na jakieś książki, lub czy planujecie już coś kupić!
Do następnego! :)

5 komentarzy:

  1. Cześć! Chciałabym Cię poinformować, że zostałaś przeze mnie nominowana do tzw. "Liebster Blog Award". :) Szczegóły na: http://still-changeable.blogspot.com/2014/08/liebster-blog-award-moje-odpowiedzi.html#more

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam książki, lecz może po nią sięgnę, bo zaciekawiła mnie. Zapiszę sobie jej tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O Delirium jest świetne, przynajmniej mi bardzo przypadło do gustu. :) Też mam zamiar kupić całą serię Darów Anioła (przeczytałam już 4 części, ale chcę mieć swoje egzemplarze w kolekcji) :) Czekam na kolejne recenzje i obserwuję. Zapraszam również do mnie: http://kociabiblioteczka.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, że chcesz kupić swoje egzemplarze. Ja tak mam z większością książek! :p Oczywiście zajrzę ;)

      Usuń
  4. fajny pomysł na blog , fajnie się go przegląda i czyta podziwiam cię , że masz czas i ci sie chce tyle czytac
    Zapraszam do siebie ja z checia obserwuje cie i zapraszam na nowy post do siebie :)
    http://mamswojstylblog.blogspot.com/2014/09/blog-post_10.html

    OdpowiedzUsuń