czwartek, 21 sierpnia 2014

"Syn" Jo Nesbo.

Hej!
Dziś po dosyć dłuższym czasie jestem tu z recenzją. Tym razem głośne dzieło ostatnich miesięcy! Mam nadzieję, że wam się spodoba! :)




Autor: Jo Nesbø.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie.
Strony: 432.

Sonny odsiaduje wyrok w więzieniu w Oslo. Jest znany z cierpliwego wysłuchiwania zwierzeń współwięźniów. Chodzą pogłoski, że na ich podstawie przyznaje się do zbrodni popełnionych przez innych. Jest zdruzgotany, gdy jego ojciec, zasłużony policjant, zostaje oskarżony o korupcję i popełnia samobójstwo. Ale czy na pewno mężczyzna zginął z własnej ręki? Sonny będzie dążył do ujawnienia prawdy za wszelką cenę. 

Kiedy tylko usłyszałam opinie i to jak cały internet, aż huczy od pochwał na temat książki, pomyślałam: muszę ją mieć. Nie miałam w planach kupować jej szybko, ale akurat przypadły moje urodziny. Nawet się nie spodziewałam, a tu? "Syn" . Ucieszyłam się jak małe dziecko. Zaczęłam czytać i pochłonęłam go w trzy dni! Dlaczego? 
Po pierwsze klimat w jakim napisany. Oslo, którego nigdy nie poznałam, a czytając poczułam się jakbym znała to miejsce na pamięć. Szybko przystosowałam się do odmienności książki, od tych, które czytam na co dzień. Spodobało mi się wszystko co opisywało ten ciekawy kraj. Szczególnie fajnie brzmiały imiona, które były dla mnie czasem trudne do zapamiętania, ale nie zgubiłam się. Szło mi bardzo łatwo. 
Dwa. Bohaterzy! Świetnie wykreowane postacie, przez które jeszcze mocniej czułam kulturę występującą w Norwegii. Ich charaktery, nawyki i zachowania był świetnie opisane. Sprawiało to, że momentalnie miałam przed oczami daną sytuację, co bardzo mi się spodobało. Moją uwagę zwróciła relacja między Sonny'm, a pewną kobietą, i nie tylko. 
Po trzecie - wątek zemsty. Pierwszy raz czytając książkę popierałam przestępcę a nie policję. Nie chciałam, aby go złapali. chciałam, aby uciekł i żył w spokoju po zażeganiu żądzy zemsty, którą wykonał w szczególny i bardzo perfidny sposób. 
Tych powodów jest wiele, długo by wymieniać. Chciałabym też zwrócić uwagę na styl pisania autora. Lekki, czasem trochę wymagający. Dialogi były świetnie skonstruowane, a opisy nie przynudzały. Od początku do końca nie wiedziałam co mnie czeka na kolejnych stronach. 
Nie wiem jak długo Nesbo pisał to dzieło, ale jestem pod ogromnym wrażeniem. Nie mogę wyjść z podziwu dla jego twórczości i wiem, że w przyszłości sięgnę po kolejne jego publikacje. Książkę polecam wszystkim, szczególnie fanom kryminałów i thillerów z dużą dawką emocji. 

Moja ocena: 6/6.


_____________


Tymczasem zapraszam was serdecznie na rozdawajkę, w której ja także biorę udział. :p KLIK

4 komentarze:

  1. Lubię takie kryminały, na książkę na pewno się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kryminały to jedyne ksiażki kmtóre czytam :0 z miłą chęcią sie również z nią zapoznam
    pozdrawiam
    http://arch-martianna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno przeczytam :)

    http://shubiduoff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń